خواص روغن آرگان

فروش روغن آرگان - دكاموند شيمي

روغن آرگان ( Argan oil ):

خريد روغن آرگان به خاطر فوايد بسيار آن يكي از محبوب ترين روغن هاي جهان است. با وجودي كه محبوبيت آن روز به روز افزايش مي يابد، پيدا كردن نوع خالص و با كيفيت هنوز هم سخت است، و روغن آرگان يكي از گرانترين ترين روغن هاي طبيعي نيز مي كند.
اين روغن گران‌بها از ميوه درخت آرگان (آرقان) تهيه مي‌شود كه ميوه آن شباهت زيادي به فندق دارد! گرچه اين ميوه و گياه ، بومي مراكش و شمال آفريقا است، اما امروزه از آرگان در سرتاسر جهان براي انواع كاربردهاي آشپزي، آرايشي و دارويي استفاده مي شود.

خواص روغن آرگان براي پوست، مو و سلامت

امروزه كمتر كسي از خواص روغن آرگان بي خبر است. اين روغن را از هسته ي ميوه درخت آرگان تهيه مي كنند و يكي از گرانترين روغن هاي جهان و به طلاي مايع معروف است.

زنان مراكشي از سال ها پيش، براي جوان سازي و تغذيه ي پوست، مو و بدن خود از اين روغن استفاده مي كردند. امروز نيز، بسياري از سلبريتي ها براي شادابي و محافظت از پوست و موي خود از اين روغن استفاده مي كنند.

روغن آرگان (argan oil)، مقدار زيادي ويتامين E، اسيدهاي چرب ضروري و آنتي اكسيدان دارد. اين روغن براي انواع مختلف مو و پوست مفيد است. ادامه ي مقاله را بخوانيد تا با خواص روغن آرگان براي پوست و مو، و چگونگي استفاده از آن آشنا شويد. مطمئنيم بعد از خواندن اين مقاله، اگر به روغن ارگان دسترسي داشته باشيد، آن را در برنامه مراقبتي پوست و موي خود قرار مي دهيد.

خواص روغن آرگان براي پوست

پوست را سالم و درخشان مي كند.

روغن آرگان مملو از آنتي اكسيدان هاي مناسب و اسيدهاي چرب ضروري است. به همين دليل، پوست را ترميم و پاكسازي مي كند.

قبل از اينكه به رختخواب برويد، مقدار كمي از روغن را روي پوست خود بزنيد. سپس، به آهستگي آن را ماساژ دهيد تا پوستي درخشان، سالم و لطيف داشته باشيد.

پيري زودرس را به تأخير مي اندازد.

افزايش آلودگي هوا و پرتوهاي مضر خورشيد آسيب زيادي به پوستتان مي زنند. به دليل اين آسيب ها، راديكال هاي آزاد روي پوست شما جمع مي شوند و سطح مرطوب پوست را از بين مي برند.

در نتيجه، پوستتان خشك مي شود. از طرف ديگر، پوست شما در معرض پيري زودرس قرار مي گيرد. ويتامين E موجود در روغن آرگان صدمات راديكال هاي آزاد را خنثي مي كند. همچنين، ساپونين موجود در روغن آرگان، ميزان رطوبت پوستتان را افزايش مي دهد و كشساني، درخشندگي و سفتي پوست شما را به دنبال دارد.

يك ماده مغذي مناسب براي پوست هاي حساس است.

پوست هاي حساس به طور مرتب بايد پاك و مرطوب شوند. روغن آرگان بهترين گزينه براي اين كار است. قبل از خواب مقداري از اين روغن را روي پوست خود بماليد و آن را به آرامي ماساژ دهيد تا پوستي مرطوب و سرشار از مواد مغذي داشته باشيد. حتي مي توانيد، از پاك كننده هاي حاويِ روغن آرگان در حمام نيز استفاده كنيد.

راهي طبيعي براي داشتن لب ‌هايي نرم

داشتن لب هايي نرم و براق كار آساني است. فقط كافي است ۳ تا ۴ قطره روغن آرگان را به شكر قهوه اي و وانيل اضافه كنيد. با استفاده از اين مخلوط سلول هاي مرده ي پوست لبتان را از بين ببريد تا لب هايي درخشان داشته باشيد.

پيشگيري و كمك به درمان آكنه

روغن آرگان به دليل داشتن آنتي اكسيدان هاي مختلف و ويتامينE ، يك ماده ضد التهاب عالي است. افرادي كه از آكنه رنج مي برند، مي توانند از خواص طبيعي و ضد التهاب روغن آرگان براي مقابله و پيشگيري از آكنه استفاده كنند. همچنين استفاده از اين روغن به تدريج جاي جوش ها را از بين مي برد.

ترميم ترك هاي پوستي (STRETCH MARKS)

يكي ديگر از خواص روغن آرگان كمك به بهبود ترك‌هاي پوستي است. مي توانيد مقداري روغن آرگان را روي پوست خود ماساژ دهيد تا از شر ترك هاي پوستي و جاي زخم هاي خود خلاص شويد. تري ترپنوئيدهاي موجود در روغن آرگان، جاي زخم را ترميم و از ايجاد عفونت پيشگيري مي كنند.

ناخن هاي شما را صاف و درخشان نگه مي دارد.

ناخن هاي براق و صورتي، سلامت شما را نشان مي دهد. مي توانيد براي داشتن ناخن هاي صاف و درخشان از روغن آرگانِ غني شده با ويتامين E استفاده كنيد. تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه ناخن هايتان را به طور مرتب با روغن آرگان ماساژ دهيد. اين كار، ساختار ناخن ها را تقويت و آنها را درخشان مي كند.

درمان طبيعي اختلالات مختلف پوستي

روغن آرگان به دليل ماهيت ضد التهاب و خواص ترميم كنندگي و نرم كنندگي خود، راهكاري مطلوب و طبيعي براي پوست هايي است كه به دلايل مختلف (مانند آبله مرغان و اگزما) ملتهب شده اند.

كِرِمي طبيعي براي اصلاح

دست نگه داريد و پول زيادي بابت كرم هاي اصلاح پرداخت نكنيد. روغن آرگان مي تواند دو برابر كرم هاي اصلاح براي شما كارايي داشته باشد. فقط چند قطره از اين روغن را روي پوست تميز خود بماليد و اصلاح كنيد.

به اين ترتيب از شر تمام موهاي زائد خلاص مي شويد. حتي مي توانيد به جاي كرم بعد از اصلاح (افترشيو) از اين روغن استفاده كنيد، اين كار به نرمي و آبرساني پوست شما كمك مي كند.

خواص روغن آرگان براي مو

دانستيد كه روغن آرگان براي مراقبت از پوست بسيار مفيد است. جالب است بدانيد اين روغن براي موهاي شما نيز خواص زيادي دارد كه برخي از آنها را در ادامه مي خوانيد:

خداحافظي با مو خوره

افرادي كه موهاي بلند و بدون مو خوره مي خواهند، حتماً بايد روغن آرگان را امتحان كنند. استفاده مرتب از اين روغن مي تواند تا حد زيادي از ايجاد موخوره جلوگيري كند. اين روغن به ساقه ي مو نفوذ و آن را از درون تقويت مي كند.

اين كار به سلامت موهاي شما كمك مي كند و رشد و ضخامت موهايتان را افزايش مي دهد. تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه روغن را روي موهاي خود ماساژ دهيد. براي اينكه بهتر نتيجه بگيريد، مي توانيد از شامپو و نرم كننده هايي استفاده كنيد كه حاوي روغن آرگان هستند.

حالت دهنده ي موهاي وز

اسيدهاي چرب امگا ۹، امگا ۳ و ويتامين E راه حلي مناسب براي موهاي وزي است كه حالت نمي گيرند. به آساني مي توانيد موهاي وز خود را بدون چرب كردن و فقط با رطوبت دهي، صاف كنيد.

فقط چند قطره روغن آرگان را به كف دست خود بريزيد. بعد آن را روي موهاي خود بماليد و آنها را صاف كنيد. حالا مي توانيد به آساني و بدون نياز به آبكشي موهاي خود را حالت دهيد.

درخشندگي مو

موهاي شما همانند پوستتان، در معرض آسيب هاي زيادي است، مثل آلودگي هوا و نور خورشيد. تغيير در رژيم غذايي و سبك زندگيِ شما شرايط را بدتر مي كند. روغن آرگان به دليل داشتن ويتامين ها و آنتي اكسيدان هاي مختلف، به استحكام و نرمي موهاي شما كمك مي كند.

اين روغن درخشندگي و نرمي طبيعي را به موهايتان بر مي گرداند. روغن آرگان را روي موي خود بماليد و آن را ماساژ دهيد. بعد از يك ساعت آن را بشوييد. دست كم هفته اي يك بار اين كار را انجام دهيد.

ترميم موهاي آسيب ديده

يكي ديگر از خواص روغن آرگان كمك به ترميم موهاي آسيب ديده است. اگر بيش از حد از مواد شيميايي استفاده كنيد، درخشندگي و سلامت موهاي شما به خطر مي افتد. روغن آرگان، موهاي شما را ،از فوليكول (ريشه مو) تا نوك مو، تقويت مي كند. با استفاده از روغن آرگان، موهايتان بار ديگر قوي و هيدراته مي شود و نرمي و انعطاف خود را به دست مي آورد.

درمان طبيعيِ شوره ي سر

شوره زماني ايجاد مي شود كه پوست سرتان خشك باشد. مقداري روغن آرگان را روي پوست سر خود بماليد و آن را با نوك انگشتان خود و با حركات دايره اي ماساژ دهيد. اين كار را ادامه دهيد تا روغن به ريشه ي موهايتان نفوذ كند.

حوله ي بزرگ و تميزي را در آب داغ فرو كنيد. بعد آن را فشار دهيد. آب اضافي حوله را بگيريد و مو و پوست سر خود را با آن بپوشانيد. اين كار باعث مي شود پوست سر شما به صورت كامل هيدراته شود. براي كمك به درمان شوره سر، اين كار را سه بار در هفته انجام دهيد.

حالت دهنده طبيعيِ مو

مي توانيد به جاي حالت‌دهنده هاي شيميايي از روغن بدون چربي و سبكِ آرگان استفاده كنيد. قبل از استفاده از سشوار يا اتوي مو، چند قطره روغن آرگان را به موهاي خود بزنيد. با اين كار موهايتان در برابر حرارت كمتر آسيب مي بيند. در ضمن، اين كار موهاي شما را براي زمان طولاني تري صاف و نرم نگه مي دارد.

 

 

لينك منبع: دكاموند شيمي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.