خواص روغن هسته انگور براي لاغري

فروش روغن هسته انگور - دكاموند شيمي

روغن هسته انگور (Grapeseed Oil) :

خريد روغن هسته انگور همراه با دانه و حتي برگ ها و شيره ي آن از روزگاران قديم، از درمان هاي سنتي محسوب مي شد. امروزه روغن هسته انگور ارزش زيادي دارد و براي درمان برخي بيماري ها از آن استفاده مي شود. از اين روغن هم در پخت و پز و سالاد و هم در انواع محصولات آرايشي و بهداشتي و لوسيون ها بصورت موضعي استفاده مي شود. در ادامه ي اين مقاله با خواص پركاربرد آن آشنا مي شويم.

خواص روغن هسته انگور

 

يك كارشناس طب سنتي؛ خواص روغن هسته انگور از جمله براي رفع بيماري‌هاي قلبي را تشريح كرد.

به گزارش سلامت نيوز به نقل از تسنيم, روغن هسته انگور چند سالي است كه در سبد غذايي برخي از افراد قرار گرفته است كه از ديدگاه متخصصان تغذيه براي رفع بسياري از بيماري‌ها از جمله بيماري‌هاي قلبي مفيد است.

خواص روغن هسته انگور

در اين باره سيد جواد علوي كارشناس طب سنتي عنوان مي‌كند: روغن زيتون و روغن كنجد خواص بيشتري نسبت به روغن هسته انگور دارد. البته برخي از افراد روغن هسته انگور را در پايه روغن زيتون و كنجد تهيه مي‌كنند.

-روغن هسته انگور داراي طبيعت گرم است.

-در هسته انگور مقداري روغن وجود دارد كه به رنگ زرد و مايل به سبز است.

-روغن هسته انگور داراي طعم مطبوع و بدون بو است.

-روغن هسته انگور به عنوان يك روغن گياهي خوراكي با كيفيت بالاست كه در كاهش كلسترول خون موثر است.

-اين روغن گياهي منبع غني از ويتامين E است كه براي حفظ و نگهداري, سوخت و ساز سلول‌ها در حالت طبيعي موثر و مفيد است.

-روغن هسته انگور بايد در جاي خشك و خنك نگهداري شود.

-اين روغن براي رفع كوفتگي, خستگي, و گرفتگي عضلات بسيار موثر است.

-ماليدن روغن هسته انگور به صورت موجب طراوت و شادابي پوست مي‌شود.

-از روغن هسته انگور مي‌توان در طبخ غذاها استفاده كرد.

-بهتر است كساني كه شيره انگور درست مي‌كنند, بعد از صاف كردن دانه‌ها را دور نريزند, آن را شسته و با روش سنتي روغن آن را بگيرند.

همه چيز درمورد روغن هسته انگور

كالري روغن هسته انگور و خواص آن موضوع مورد بحث ماست. روغن هسته انگور بسيار مغذي است و يكي از بهترين روغن هاي گياهي است. اين روغن داراي مقدار زيادي آنتي اكسيدان است و براي سلامتي مزاياي زيادي دارد و از آن مي توان براي طبخ و تهيه انواع غذا استفاده كرد.

اين روغن يك محافظ عالي براي قلب و عروق مي باشد و به بدن كمك مي كند.

هر 100 گرم روغن هسته انگور حاوي 884 كالري مي باشد.

خواص روغن هسته انگور

1. خواص روغن هسته انگور براي پيشگيري از مشكلات قلبي و عروقي

روغن هسته انگور حاوي ميزان قابل توجهي ويتامين اي و اسيدهاي چرب ضروري است. اين تركيبات مفيد باعث بهبود جريان خون شده و از عروق و قلب محافظت مي‌ كند؛ در نتيجه استفاده از اين روغن در تهيه غذاها، از مشكلات و ناراحتي‌ هاي قلبي پيشگيري و احتمال حمله و سكته را كاهش مي‌دهد.

 

2. خواص روغن هسته انگور براي كاهش كلسترول بد و افزايش كلسترول خوب

در نگاه اول ممكن است تصور كنيد كه بطور كلي وجود كلسترول در خون موضوع خطرناكي است؛ اما اين ماده كه از دو نوع خوب (HDL) و بد (LDL) تشكيل مي‌شود، يكي از مهم‌ ترين مواد مورد نياز بدن است؛

بطوري كه وجود ميزان كافي از هر دو نوع آن در بدن براي ساخت ديواره‌ سلولي، توليد برخي هورمون‌‌ها، تأمين ويتامين D و… ضروري است. از اين رو يكي از خواص روغن هسته انگور اين است كه استفاده از اين روغن در تهيه غذاها به كاهش كلسترول بد و افزايش كلسترول خوب در بدن كمك مي‌كند.

3. خواص روغن هسته انگور براي پيشگيري از بروز سرطان

روغن هسته انگور سرشار از ويتامين‌ها و آنتي اكسيدان‌ها است؛ از اين رو داراي خاصيت ضد سرطان بوده و به طور كلي به تقويت سيستم ايمني بدن كمك مي‌كند. تحقيقات نشان داده، استفاده از اين روغن به طور ويژه از گسترش سلول‌هاي سرطاني در ريه، روده، پروستات و معده جلوگيري مي‌كند.

4. خاصيت ضد التهابي روغن هسته انگور

يكي ديگر از خواص روغن هسته انگور، خاصيت ضد التهابي آن است. به اين منظور استفاده از اين روغن بعد از عمل‌هاي جراحي براي كاهش ورم و التهاب بسيار مفيد است.

5. خواص روغن هسته انگور در بهبود ديابت و درمان مشكلات بينايي

مصرف روغن هسته انگور در بهبود بيماري ديابت نقش دارد و به كاهش قند خون كمك مي‌كند. از طرف ديگر استفاده از اين روغن در پيشگيري و درمان مشكلات بينايي موثر بوده و با مقابله با مولكول‌هاي راديكال آزاد پيري را به تعويق مي‌اندازد.

 

6. خواص روغن هسته انگور براي تقويت و سلامت پوست و مو

يكي از مهم ترين خواص روغن هسته انگور، كاربرد اين روغن در تقويت و سلامت پوست و مو است. روغن هسته انگور از ريزش مو ناشي از استرس پيشگيري مي‌كند و استفاده از آن باعث نرمي، لطافت و درخشنگي مو مي‌شود.

در واقع روغن هسته انگور حاوي مواد مغذي فراواني است كه به تغذيه سلول‌هاي پوستي سالم براي رشد بهتر كمك مي‌كند؛ به همين جهت استفاده از اين روغن و ماليدن آن به موها، براي درمان شوره سر و ساير بيماري‌هاي درماتولوژي كه موجب خشكي و پوسته پوسته شدن پوست سر شده، مفيد است.

حفظ رطوبت موها و جلوگيري از مجعد شدن، شكنندگي و موخوره از ديگر خواص روغن هسته انگور براي سلامت مو است.

 

 

لينك منبع: دكاموند شيمي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.