نكات و رازهاي جادويي زيبايي پوست صورت

10 بايد و نبايد براي زيبايي پوست صورت

1. قانون طلايي:

بايد:اطمينان حاصل كنيد كه هميشه آرايش خود را قبل از خواب پاك كنيد پوست، نياز به نفس كشيدن دارد و آرايش مانع از آن مي شود، و منافذ پوست را مسدود ميكند.آيا پاك كننده آرايش نداريد؟ فقط روغن زيتون را روي يك پد پنبه قرار دهيد و روغن را بر روي صورت خود ماساژ دهيد، تا آرايش و آلودگي را پاك كنيد.

نبايد:لايه برداري پوست را فراموش كنيد.، حداقل يك بار يا دو بار در هفته، پوست خود را لايه برداري كنيد تا لايه هاي پوست مرده از بين بروند.اطمينان حاصل كنيد كه پوست شما سالم تر و روشن تر مي شود ، شما همچنين مي توانيد از ماسك پودر گردو و ماست ،براي شفافيت پوست استفاده كنيد.

پاك كردن آرايش در هنگام خواب موثر در زيبايي پوست صورت 

استفاده از كرم ضد آفتاب يك روش براي زيبايي پوست صورت

2. خورشيد و پوست:

بايد:از كرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15، كه هر دو اشعه UVA و UVB را مسدود مي كند، استفاده كنيد.از آنجائيكه نور آفتاب باعث ايجاد چين و چروك، لكه هاي پوستي و ساير مشكلات پوستي مي شود، شما بايد پوست خود را از خورشيد محافظت كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه برچسب "noncomedogenic" يا "nonacnegenic" را روي كرم باشد چون منافذ پوست را مسدود نميكنند.

نبايد:در هر شرايطي از كرم ضد آفتاب استفاده كنيد، چه در هواط باروني چه هواي سرد (بدون عذر). اگر به سمت ساحل يا در اطراف سطوح بازتابنده مانند برف يا يخ برويد، پوست خود را با استفاده از كرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 گرم، بپوشانيد.

زيبايي پوست صورت با زدن كرم ضد آفتاب

مواد غذايي و تاثير آن بر زيبايي پوست صورت

3. شما چه چيزي مي خوريد:

بايد:توجه داشته باشيد در رژيم غذايي خود ميوه هاي تازه، سبزي، پروتئين كافي و ويتامين ها را قرار دهيد رژيم غذايي كه حاوي ويتامين C و چربي كم و قند هست، پوست را پررنگ مي كنديك رژيم كم قند را در نظر بگيريد، كه مي تواند سطح انسولين را پايين نگه دارد، به سلول ها اجازه مي دهد، تعادل سالم را حفظ كنند.

نبايد:خوردن غذاهاي تند و تخمير شده، نمك، مركبات، غذاي سرخ شده مصرف نكنيد و به جاي آن از مواد غذايي مانند برنج، بلغور جو دوسر و سيب زميني استفاده كنيد.

4. عرق كردن!

بايد:ورزش منظم انجام دهيد ، دويدن و يوگا ،گردش خون لازم را به بدن شما مي دهد و همچنين روند پاكسازي بدن شما را تسريع مي بخشد پس از ورزش ،متوجه شادابي پوست خود ميشويد.

نبايد:مراقبت از پوست قبل و بعد از تمرين را از دست ندهيد ، قبل از خروج،از يك تونر براي كاهش به توليد روغن استفاده كنيد پس از آن، پوست را تميز كنيد و از روغن سويا يا روغن زيتون استفاده كنيد.

 

بايد و نبايد هاي مهم در زيبايي پوست صورت 

تاثير خواب بر زيبايي پوست صورت

5. خواب:

بايد:سعي كنيد هر شب حداقل 8 ساعت بخوابيد ؛ اگر به اندازه كافي استراحت نكنيد ، پوست نيز خسته مي شود - و شادابي خود را از دست ميدهد پس اين را ريسك نكن.شما همچنين، مي توانيد عسل را روي صورت خود دو بار يا سه بار در هفته اعمال كنيد، تا به طور طبيعي پوست خود را تسكين داده و آنها را درمان كنيد.

نبايد:"قبل از رفتن به رختخواب، صورت خود را بشوييد"، توصيه دكتر Rahul Nagar، متخصص پوست "براي پوست خشك، از پاك كننده هاي خفيف غير الكلي استفاده كنيد.مقدار زيادي مرطوب كننده، استفاده كنيد و از آب گرم بپرهيزيد، زيرا پوست را بيش از حد خشك مي كند. "

 

زيبايي پوست صورت با خواب مناسب شبانه

براي زيبايي پوست صورت آب درماني كنيد

6. آب درماني :

بايد:به بدن آبرساني كنيد ، بطور روزانه ،مقدار زيادي آب بنوشيد، حداقل 8 ليوان در روز همچنين، ميوه ها و سبزيجات آبدار مصرف كنيد، مانند هندوانه، خيار، پرتقال، توت فرنگي، گريپ فروت و كانتالوپ . "

نبايد:نوشيدن گلاب را فراموش كنيد. اين، كمك مي كند تا پف چشم در صبح از بين برود، pH بدن را متعادل ميكند.

چند روش فوق العاده براي پاكسازي و زيبايي پوست صورت

 

با اين روش ها از آكنه و جوش صورت خداحافظي كنيد

7. خداحافظ آكنه:

بايد:صورت خود را با آب گرم، سه بار در روز شستشو دهيد و به آرامي صورت خود را با حركات دايره اي ماساژ دهيد، اطمينان حاصل كنيد كه ،پاك كننده شامل آلفا هيدروكسي اسيد يا بتا هيدروكسي اسيد است پس از پاكسازي، پوست را خشك كرده و از يك لوسيون حاوي پراكسيد بنزوئيل، استفاده كنيد كه اثري ضد باكتري دارد.

نبايد:به جوش ها دست نزنيد، منجر به تورم، قرمزي و حتي زخم مي شود ، احساس ميكنيد جوش در راه است؟ منطقه را فقط با گلاب تميز كنيد و يك كيسه چاي سبز سرد را به مدت 10 دقيقه روي آن قرار دهيد. همچنين ،اگر عينك آفتابي يا طبي ميزنيد، مطمئن شويد كه آنها را به طور مرتب تميز ميكنيد، تا روغن مانع مسدود شدن منافذ پوست نشود.

8. اسكراب هاي دوست دار پوست صورت :

بايد:استفاده از اسكرابهاي آيورودا براي تغذيه پوست و كمك به آن، براي نفس كشيدن بهتر خوشبختانه ،تمام مواد مورد نياز در آشپزخانه موجود است.2 قاشق غذاخوري آرد نخود، ½ قاشق چايخوري پودر زردچوبه، كافور و چوب صندل با مقداري گلاب،شير، آب بسته بندي ؛ بله، اسرار زيبايي در آئوروداي باستاني نهفته است.

نبايد:نكات زير را ناديده بگيريد ، از روش سودارشان كريا براي زيبايي خود استفاده كنيد بله، اين روش آسان است فقط تنفس درست ،مي تواند شما را از لكه ها و جوش ها خلاص كند.ندي گورجا،در هنر زندگي، مي گويد:"سودارزان كريا ،يك روش تنفس است كه ريتم هاي ذهن و احساسات بدن را هماهنگ ميكند ؛ اين روش ، كمك مي كند تا استرس از بين برود، و تجربه آن در هر فرد متفاوت است. "

 

چگونه پوست صورت زيبايي داشته باشيم

زيبايي پوست صورت با اسپاي روزانه

9. اسپاي روزانه:

بايد:يك رژيم منظم مراقبت از پوست داشته باشيد "براي پوست خشك، از ماسك گيلاس تازه استفاده كنيد قبل از رفتن به رختخواب، آن را روي صورت بماليد.و بعد از 15 دقيقه آن را بشوييد "

نبايد:فراموش نكنيد كه ،پوست صورت خود را ماساژ بدهيد. ماساژ ملايم صورت با روغن مي تواند شگفت انگيز باشد ؛ بسته به نوع پوست شما، روغن هايي از خردل، نارگيل، بادام يا كومكادي را انتخاب كنيد، زيرا اينها مواد مغذي عالي هستند كه به پوست درخشان كمك مي كنند با اين حال بهتر است - از موسيقي مورد علاقه خود به عنوان تسكين دهنده استفاده كنيد.

بعد از 20 دقيقه چه چيزي داريد؟ پوست زيبا و آرامش .

با عادت هاي سالم پوست صورت زيبايي داشته باشيد

10. عادت هاي سالم:

بايد:وقت خود را آزاد كنيد و سعي كنيد تا حداكثر فشار را از بين ببريد ، آيا تا به حال متوجه شده ايد كه، زماني كه شما تحت تأثير قرار گرفته ايد، تمايل داريد كه بيشتر از آن بيرون بياييد؟اين به آن دليل است كه استرس باعث توليد كورتيزول و هورمون هاي ديگر ميشود و پوست را به توليد روغن بيشتر ترغيب ميكند .تمرينات تكنيك هاي مديريت، استرس مانند؛ تمرينات تنفسي، يوگا و مديتيشن.

 

مديتيشن راهي براي زيبايي پوست صورت 

نبايد:فيوژن و عضلات صورت خود را ناديده بگيريد ، فقط 5 دقيقه در روز، چند تمرين صورت انجام دهيد ؛ از تمرينات موجود در يوگا استفاده كنيد اين عضلات، پوست را قوي تر مي كند.شما بهترين لباس را ميپوشيد، با اين حال شما نياز به چيزي براي تكميل نگاه داريد.

لبخند زيبا داشته باشيد !

در حاليكه انرژي و وقت زيادي را صرف ظاهر خود ميكنيم، فراموش ميكنيم كه شادي دروني مان را بيان كنيم "نگه داشتن يك لبخند روي صورت، به حفظ عضلات صورت و پوست كمك مي كند.

مردم ممكن است بگويند؛ شما 10 سال جوانتر به نظر ميرسيد.

 

 

شورت لينك: yun.ir/2hfcje

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.