خواص گل ختمي براي بدن

1. گل ختمي براي بهبود گردش خون:

يكي از فوايد سلامتي گل ختمي روشي است كه گردش خون را افزايش مي دهد. مشخص شده كه عصاره گل هاي ختمي مي تواند گردش خون را نيز ترويج كند.

در اين نقطه، توصيه مي شود 5 ميلي ليتر از عصاره اش را در يك روز بنوشيد تا بهترين نتايج سلامتي را به دست آوريد.

2. درمان خونريزي لثه با گل ختمي:

فايده بعدي سلامتي ارايه شده توسط گل ختمي، درمان خونريزي لثه است. مشخص شده است كه گل ختمي مي تواند به عنوان دهانشويه استفاده شود. هم چنين به خاطر وجود خواص ضد التهابي اش به درمان درد لثه، و سوزش نيز كمك مي كند.

خود دهانشويه اش نيز مي تواند از ريشه اين گياه ساخته شود. علاوه بر اين، گل هاي ختمي مي توانند به عنوان تسكين دهنده، ادرار آور و نرم كننده عمل كنند.

در نتيجه براي داشتن دهان سالم و تازه، استفاده از گل ختمي بهترين روش است كه مي توانيد انجام دهيد.

3. گل ختمي براي بهبود بهداشت و سلامت زنان:

در حقيقت، عصاره گل ها و ريشه هاي گل ختمي به مقابله با انواع بيماري ها كمك خواهد كرد. در اين حالت، ريشه ها و گلهاي ختمي به تسكين درد و سوزش معده در زنان كمك خواهند كرد.

چيزي كه باعث مي شود گل ختمي تبديل به يك درمان طبيعي بزرگ شود، روشي است كه به درمان خروج واژينال كمك مي كند.

براي نكات، شما مي توانيد گل و ريشه هايش را آسياب كنيد و با اضافه كردن عسل آن را به يك چايي تبديل كنيد. بنابراين، با مزاياي ارائه شده توسط گل ختمي، سلامتي زنان را به طور حتم ارتقا خواهد داد.

4. گل ختمي مفيد براي زنان باردار:

گفته مي شود كه گل ختمي براي افزايش توليد شير زنان مفيد خواهد بود. به همين دليل، شما مي توانيد ريشه ها و برگ هايش را بجوشانيد و اين كار را انجام دهيد.

علاوه بر اين، گل ختمي نيز مي تواند از سقط جنين نيز جلوگيري كند بنابراين، با اين كه اين گياه طيف وسيعي از مزاياي سلامتي را فراهم مي كند، شما مي توانيد آن را از هم اكنون مصرف كنيد.

 

فوايد گل ختمي براي زنان باردار

فوايد گل ختمي به عنوان درمان زيبايي

در واقع، فوايد سلامتي گل ختمي براي درمان زيبايي در ادامه بخش سلامت نمناك و در بحث بررسي خواص گل ختمي آورده شده است:

5. گل ختمي براي بهبود سلامت پوست:

يكي از مزاياي زيبايي ارايه شده توسط گل ختمي، بهبود سلامت پوست است. در اين حالت، گل ختمي پوست شما را به پوستي نرم و درخشان و مرطوب تبديل مي كند.

هم چنين پوست شما را مرطوب خواهد كرد و از حضور خشكي پوست جلوگيري خواهد كرد. براي اين گزينه ها، شما مي توانيد يك ماسك پوست با اضافه كردن تركيبات طبيعي ديگري مثل روغن زيتون، ماست و عسل براي رسيدن به زيبايي و پوست سالم استفاده كنيد.

6. گل ختمي براي بهبود سلامت مو:

گل ختمي نه تنها مزاياي سلامتي را تامين مي كند، بلكه در ارتقا سلامت مو نيز نقش مهمي دارد. گل ختمي مي تواند به عنوان نرم كننده گياهي موثر استفاده شود.

در نتيجه با استفاده منظم از اين نرم كننده مو، شما موهاي صاف و نرمي خواهيد داشت و در واقع از شر موهاي خشك خلاص مي شويد.

7. رنگ موي طبيعي:

علاوه بر اين، مشهور است كه گل ختمي مي تواند رنگ موي طبيعي براي شما باشد. شما مي توانيد موهاي خود را در خانه تان رنگ كنيد. در نتيجه شما بايد چند گام ساده را دنبال كنيد.

بايد گل هاي آبي آن را به آب اضافه كنيد و بجوشانيد. بعد از آن، شما بايد آن را به مدت 10 دقيقه بجوشانيد و سپس صاف كنيد. بنابراين استفاده از اين رنگ موي طبيعي بسيار عالي خواهد بود ، چون شما همچنين مي توانيد موهاي صافي نيز داشته باشيد.

دسته اي از گلهاي بنفش آبي رنگ اين گياه را در آب داغ بجوشانيد. بگذاريد به مدت 10 دقيقه بماند. پپ و بعد از سرد شدن، آن را به يك بطري بريزيد. موهاي خود را با آن اسپري كنيد و اجازه دهيد به مدت 15 دقيقه بماند و موهاي خود را شامپو كنيد و بعد با آب بشوييد.

هايلايت زرد رنگ روي موهاي خاكستري شما بوجود مي آيد، با اين رنگ كردن ساده، يك تغيير زيبا به دست خواهيد آورد.

شما مي توانيد از آن، به هر اندازه كه مي خواهيد استفاده كنيد تا هايلايت هاي زرد پنهان را نگه داريد. هفته اي دو بار از آن استفاده كنيد تا يك رنگ زيبا به دست آوريد، بدون اين كه به موهايتان آسيب بزنيد!

 

فوايد گل ختمي براي زيبايي

8. گل ختمي براي كمك به آبرساني پوست:

عصاره اين گياه براي آبرساني پوست، نگه داشتن رطوبت و نرم كردن پوست شناخته مي شود. اين نرم كننده غير چرب به خاطر نرم كنندگي اش شناخته شده است و آن را به يك درمان خانگي براي پوست هاي خشك تبديل كرده است.

عصاره آن همچنين به پوست انعطاف پذيري و كشساني مي دهد و آن را جوان و درخشان نگه مي دارد.

9. گل ختمي براي درمان التهاب پوست:

فعاليت هاي ضد التهابي ريشه هاي گل ختمي واقعاً قابل تحسين است. آزمايش هاي انجام شده در طول دهه 1960 نشان دادند كه اين ريشه ها پتانسيل آزاد كردن شرايط مختلف پوست را دارند، از جمله برامدگي هايي كه با اگزما و پسوريازيس همراه هستند را نيز از بين خواهند برد.

هم چنين شما مي توانيد بريدگي ها، خراش و زخم هاي كوچك را با استفاده از ريشه هاي اين گياه التيام ببخشيد.

10. ترميم سوختگي و زخم با گل ختمي:

كمي از ساقه يا ريشه هاي گل ختمي را برداريد و آن را در محل سوختگي هاي خود اعمال كنيد. آن ها درد و التهاب و زخم ها را التيام مي دهند. خواص مرطوب كنندگي ريشه هاي اين گياه باعث رطوبت و جلوگيري از خشك شدن ناحيه آسيب ديده و التيام سريع تر مي شود.

11. ضد گره و از بين رفتن وزي مو:

يكي از مشكلات عمده با موهاي مجعد اين است كه به راحتي به هم پيچيده مي شود و باز كردن گره ها يكي از سخت ترين كارها است. مي توانيد با جوشانده اين گياه به اهداف درمانيتان برسيد. با مرطوب كردن حلقه هاي خشك موها، آنها را سريعاً آزاد و نرم كنيد.

 

گل ختمي براي درمان وزي مو

ساير فوايد گل ختمي:

در واقع، فوايد سلامتي بيشتري براي گل ختمي در زير آورده شده است:

-كاهنده تورم

-درمان درد

-محرك اشتها

در نتيجه اجازه دهيد نگاهي به نكاتي براي مصرف گل ختمي در زير بيندازيم.

توصيه هايي براي مصرف گل ختمي:

براي مصرف گل ختمي مي توانيد چندين روش از جمله اضافه كردن گلبرگ و غنچه گل را به سالاد خود انجام دهيد. اين عالي است چون شما مواد مغذي را به كاسه سالاد خود اضافه مي كنيد.

هم چنين شما مي توانيد گلش را آسياب كنيد و آن را به عنوان يك چاي بجوشانيد. فراموش نكنيد كه عسل را براي شيرين كردن مزه اش اضافه كنيد!

اين گياه عموماً به خورش و سوپ اضافه مي شود. علاوه بر اين، گلبرگ هاي آن مي توانند به دادن رنگ به محصولات قنادي كمك كنند و همچنين رنگ عالي را به ميوه ها، نوشيدني هاي غيرالكلي، مانند مربا، ژله و سوسيس، مي دهد.

در آخر، بايد متذكر شويم كه گل ختمي نوعي گياه است كه حرارت بالا و قرار گرفتن مستقيم با الكل مي تواند خواص التيام بخشي داشته باشد.

پس براي آماده كردن گل ختمي بايد مراقب باشيد. به طور خلاصه، گل ختمي تنها يك گل زيبا در باغ شما نيست. در واقع، بيشتر از اين است. اين گياه مي تواند طيف وسيعي از فوايد سلامتي را به شما بدهد ، مانند افزايش گردش و درمان سريع تر زخم ها.

بنابراين شروع به مصرف گل ختمي كنيد و همچنين مي توانيد بهترين نتايج سلامتي را به دست آوريد.

هشدار درباره گل ختمي:

در حالي كه گل ختمي براي اغلب مردم ايمن است، اما هميشه توصيه مي شود كه با پزشك خود، مانند همه داروهاي ديگر، چك كنيد. هيچ مطالعه اي براي تاثير اين گياه در طول دوران بارداري و شيردهي در دسترس نيست.

بنابراين بهتر اسست كه براي ايمن بودن از آن استفاده نكنيد.

 

 

شورت لينك: https://b2n.ir/u99623

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.