روش هايي براي تقويت مو

ماسك تخم مرغ

تخم مرغ حاوي مقدار زيادي پروتئين است كه به رشد مجدد موها كمك مي كند و همچنين حاوي سولفور، زينك ، آهن ، سلنيوم ، فسفر و يد مي باشد . سفيده تخم مرغ را در يك كاسه بياندازيد و يك قاشق چايخوري روغن زيتون به آن اضافه كنيد و با عسل مخلوط كنيد و سپس اين خمير به دست آمده را روي پوست سر خود به مدت 20 دقيقه قرار دهيد و بعد سر را با شامپو و آب سرد آب بكشيد .

2. شنبليله

شنبليله نيز يكي از درمان هاي خانگي براي تحريك رشد مو مي باشد. شنبليله حاوي پروتئين و نيكوتيك اسيد است كه رشد موي سر را تحريك مي كند. يك قاشق غذاخوري از اين گياه را با آب تركيب كنيد تا به حالت خميري برسد. براي اين حالت خميري بايد شنبليله را از قبل آسياب كرده باشيد.

مقدار كمي روغن نارگيل را به آن اضافه كنيد و به پوست سرتان بزنيد و نيم ساعت صبر كنيد و سپس سر خود را با يك شامپوي ملايم بشوييد. اين ماسك علاوه بر تحريك رشد مو باعث ثابت نگه داشتن رنگ موي شما نيز مي شود.

3. چاي سبز

چاي سبز حاوي آنتي اكسيدان بالايي است و از ريزش مو جلوگيري مي كند . چاي سبز كيسه اي را در آب گرم قرار دهيد و بعد از خنك شدن، به مدت يك ساعت آن را روي پوست سر خود قرار دهيد و سپس سر خود را با آب سرد بشوييد.

4. روغن زيتون و بادام شيرين

روغن زيتون و بادام از موثرترين مواد براي جلوگيري از ريزش و تحريك رشد آن هستند . چند قطره ليمو را به اين دو ماده اضافه كنيد و آن را روي پوست سر خود ماساژ دهيد.

5. آب ليمو ، كره شيا و روغن آووكادو

روغن آووكادو سرشار از اسيد چرب و ويتامين اي است كه باعث تقويت موي سر فرد مي شود و آن را به صورت عمقي براي رشد بيشتر تحريك مي كند و همچنين باعث آبرساني به پوست سر، تقويت تك تك تارهاي مويي شما و افزايش جريان خون در سرتان مي شود و علاوه بر آن موهاي شما را صاف، نرم و براق مي كند و به طوري كه شانه كردن آن راحت تر مي شود.

براي آماده كردن اين ماسك بايد يك قاشق غذاخوري كره شيا را با دو قاشق غذاخوري روغن آووكادو آب نصف يك ليمو تركيب كنيد و سپس اين ماسك مو را به پوست سر خود بزنيد و دو ساعت صبر كنيد و بعد سر خود را آب بكشيد.

6. ليمو و روغن آرگان

روغن آرگان حاويت ويتامين اي و انتي اكسيدان است كه پوست سر را مرطوب مي كند و رشد آن را افزايش مي دهد و فقط كافي است كه 4 قاشق غذا خوري از روغن آرگان را با آب نصف يك ليمو مخلوط كنيد و سپس آن را روي پوست سر خود ماساژ دهيد. يك ساعت صبر كنيد و بعد سر خود را با آب ولرم بشوييد.

7. عسل

عسل نيز يكي از بهترين مرطوب كننده هاي بافت پوستي است كه مي تواند ساختار موي شما را تقويت كند. كمي عسل را به موهاي خود بزنيد و بعد از چند دقيقه بشوييد. مراقب باشيد كه اين مدت زمان طولاني نشود زيرا عسل به موهايتان مي چسبد و جدا كردن آن نيز سخت خواهد شد.

8. امگا 3 

كمبود اسيد هاي چرب امگا 3 موجب خشكي پوست سر و گردش خون ضعيف مي شود . بنابراين مصرف مواد غذايي سرشار از امگا 3 سبب تقويت موها مي شود .

يكي از مواد غذايي كه اسيد هاي چرب امگا 3 بالايي دارد ماهي قزل آلا و گونه هاي ديگر ماهي مانند ماهي خال مخالي، ماهي تن و شاه ماهي مي باشد بنابراين بهتر است اين مواد غذايي را در برنامه غذايي خود بگنجانيد و هفته اي 2 تا 3 مرتبه ماهي مصرف كنيد.

تخم چيا يا همان تخم شربتي نيز يكي از ديگر مواد غذايي گياهي اي كه حاوي اسيد هاي چرب امگا 3  مي باشد . براي بهره مندي از فوايد تخم شربتي آن را با يك چهارم قاشق چايخوري گياه جو در يك ليتر آب به مدت 30 دقيقه بجوشانيد و چندين مرتبه در طول روز بنوشيد. گياه جو به علت داشتن اثر قليايي به سم زدايي بدن كمك مي كند.

9. آووكادو

آووكادو به دليل داشتن پروتئين، اسيدهاي چرب ضروري، اسيد فوليك، منيزيم و ويتامين موها را تغذيه ، رشد ، زيبايي و براق شدن آنها كمك مي كند و موها را مرطوب و از شكننده شدن و بد حالتي آنها جلو گيري مي كند . مي توانيد آووكادو را له كنيد و به عنوان ماسك مو  روي مو ها قرار دهيد.

10. آجيل

آجيل ها مانند بادام، گردو و... غني از بيوتين و ويتامين هستند . بيوتين يا ويتامين B7،  كوآنزيم و از آنزيم هاي متابوليزكننده چربي، كربوهيدرات و ساير مواد مغذي هستند كه سبب مي شوند فرد رشد موهاي بهتر و موهاي ضخيم تر و سالم تري داشته باشد بنابراين بهتر است آجيل ها را به برنامه غذايي خود بيافزاييد . 

11. گرده زنبور عسل

گرده زنبورعسل شامل ويتامين هاي گروه Bاست . ويتامين هاي گروه B براي سوخت و ساز و گردش خون مفيدند و ساخت و رشد سلول هاي جديد را پشتيباني كرده و موجب بهبود جريان خون در پوست سر مي شوند بنابراين سبب تقويت و رشد بهتر موها و جلوگيري از ريزش مو خواهند شد .

براي اينكه بيشتر از فوايد گرده زنبور عسل براي موهايتان بهره مند شويد ، يك قاشق چايخوري گرده زنبور عسل و  يك قاشق چايخوري روغن نارگيلرا  تركيب كنيد و روزي يكبار آهسته ميل كنيد.

12. تخم مرغ

تخم مرغ به علت دارا بودن موادي مانند پروتئين، زينك، گوگرد، فسفر، آهن و سلنيوم براي تقويت رشد موها مفيد است زيرا زينك موجود در آن موجب تكثير سلولي و رشد بافت ها ، ترميم بافت شكننده ، حفظ غدد چربي موجود در فوليكول هاي مو ، كاهش ريزش مو خواهد شد .

براي رشد بهتر موها مي توانيد از تخم مرغ به عنوان ماسك مو استفاده نماييد و اين ماسك را ماهي يكبار بر روي موهاي خود قرار دهيد  . روش آماده سازي تخم مرغ براي موها اينگونه است :در ظرفي 2 تخم مرغ خام و 2 قاشق غذاخوري روغن زيتون را تركيب كنيد و روي موها و پوست سر قرار دهيد و بعد از 15 تا 20 دقيقه موها را با آب ولرم با شامپو بشوييد .

13. چاي گياهي

براي رشد بهتر موها مي توانيد از چاي هاي گياهاني مانند رزماري، سلنيوم، گزنه، باباآدم، گياه دم اسبي و مريم گلي استفاده نماييد . شستشوي سر با اين گياهان سبب بهبود گردش خون شده و فوليكول هاي مو را تحريك مي كند و سبب درخشش و زيبايي موها ميشود.  براي رشد و تقويت موها گياه مورد نظر را 10 تا 20 دقيقه در آب گرم قرار دهيد . سرتان را بعد از شامپو كردن و آبكشي موها در آخر با اين محلول آبكشي كنيد. 

14. ميوه هاي سرشار از ويتامين A

ويتامين A سبب گردش خون بهتر و عملكرد بهتر سيستم ايمني مي شود و پوست سر و موها را در برابرخشكي محافظت و به تقويت و رشد موها كمك مي كند پس بهتر است ميوه ها و سبزيجات سرشار از ويتامين A  مانند هويج، كدو تنبل، سيب زميني شيرين، هندوانه، خربزه، هلو و پاپاياو ... را در برنامه غذايي خود بگنجانيد .

هشدار

  • هرگز موهاي خود را به مدت طولاني در معرض نور آفتاب قرار ندهيد و اگر مجبور به اين كار هستيد، چند قطره آب ليمو به آن بزنيد.
  • هرگز با ماسك مو بيرون نرويد و حتما مو را كامل آب بكشيد.
  • قبل از استفاده از هركدام از روغن هاي ضروري كمي از آن را روي پوست خود تست كنيد و به اين صورت كه چند قطره از ان را روي پوست خود بريزيد كه پوست داخلي مچ و آرنج محل مناسبي براي اين كار است. 48 ساعت صبر كنيد و اگر هيچ نشانه اي از آلرژي نديديد، با خيال راحت از آن براي پوست سر خود استفاه كنيد .

 

شورت لينك: https://b2n.ir/h21562

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.