فوايد آب برنج در رشد مو

در مورد آب برنج ساده و آب برنج تخمير شده - كداميك موثرتر است؟

به نظر مي رسد كه آب برنج خيلي ساده است، اما داراي چند تنوع مي باشد:در حال حاضر آب برنج ساده و مخمر آب رنج خوب و مفيد شناخته شده است. در ادامه مقاله درباره اينكه كدام بهتر است توضيح خواهيم داد:

pH آب برنج ساده از موهاي شما بيشتر است (5). مخمر آب برنج سطوح pH آب را به ميزان موهاي شما كاهش مي دهد و باعث مي شود، كوتيكول هاي مو را مي بندد و از اين طريق مو را محافظت مي كند. مخمر آب برنج، موجب افزايش ويتامين هاي موجود و سطوح مواد مغذي مي شود، كه فوليكول مو را تقويت مي كنند. اين باعث رشد موهاي سالم مي شود و وضعيت كلي موهاي شما را بهبود مي بخشد.

همچنين در زمان تخمير، ماده اي به نام پيترا در آب برنج تشكيل شده است و غني از ويتامين ها، مواد معدني، اسيد آمينه و اسيدهاي ارگانيك است، همچنين براي ترويج ترميم سلول و حفظ سلامت پوست و مو موثر است. آب برنج تخمير شده اسيدي است، و هنگامي كه موهاي خود را با آن شستشو مي كنيد، pH موهاي شما را ترميم و متعادل مي كند.

استفاده از آب برنج براي مو:

دانه هاي برنج حاوي 75-80 درصد نشاسته است. آب برنج، آب نشاسته اي است كه بعد از خيساندن يا پختن برنج، باقي مي ماند، تصور مي شود كه آب برنج حاوي بسياري از ويتامين ها و مواد معدني موجود در برنج است. كه عبارتند از:

  • آمينو اسيد ها
  • ويتامين B
  • ويتامين E
  • مواد معدني
  • آنتي اكسيدان ها

آب برنج حاوي مقدار زيادي از ويتامين ها و مواد معدني مفيد و لازم براي حفظ زيبايي و هماهنگي بدن است بنابراين مزاياي آب برنج يا عصاره برنج در سال هاي اخير بسيار محبوب شده است، زيرا نه تنها براي پوست و مو بسيار مفيد است، بلكه براي سلامتي هم پر از مزايا مي باشد. براي مثال، به از بين بردن اختلالاتي مانند اسهال كمك مي كند.

 

روش هاي تهيه و آماده سازي آب برنج:

در بخش پوست وموي سلامت نمناك دو اصل و روش ساده براي آماده سازي آب برنج براي مو در خانه و نحوه استفاده از آن به طور موثر آورده شده است.

1. آب برنج پخته شده:

يكي از راه هاي به دست آوردن آب برنج، پختن برنج است. آب اضافي پس از پخت برنج ، آب برنج پخته شده است. اين يك مايع متمركز است كه مي توانيد آن را به عنوان يك شستشوي صورت يا شستشو مو استفاده كنيد.

چگونه مي توان آب برنج پخته شده را بدست آورد؟

قابلمه را برداريد و آن را با برنج (سفيد، قهوه اي) پر كنيد، سپس مقداري آب به آن اضافه كنيد به طوريكه به اندازه يك بند انگشت از سطح برنج بالاتر باشد. زماني كه برنج مي جوشد، مي توانيد آب اضافي را از لايه بالا برداريد يا منتظر بمانيد تا برنج پخته شود و سپس آب اضافي را در بطري بريزيد، و سپس از آن استفاده كنيد.

نحوه استفاده از آب برنج پخته شده براي مو:

آب برنج پخته شده يك نرم كننده عالي است، بنابراين بياييد دريابيم چگونه از آن استفاده كنيم:

يك ليوان آب برنج پخته شده و چند قطره اسانس رزماري، اسطوخودوس يا روغن بابونه را به هم اضافه كنيد سپس آن را به شامپوي معمولتان تركيب كنيد. بسته به زمان مورد نظر، آن را از 5 تا 20 دقيقه نگه داريد. در طول اين زمان، به آرامي ماسك مو را روي پوست سر و موهاي خود ماساژ دهيد. بعد از انجام اين كار، موهايتان را كاملا با آب معمولي بشوييد. استفاده از آن حداقل يك بار در هفته براي ديدن بهبود در سلامتي و بافت مو مفيد است.

 

2. مخمر آب برنج يا آب برنج تخمير شده:

آب برنج تخمير شده، آب برنجي است كه مدتها قبل از مصرف آن را تحريك مي كند. تخمير آب برنج آن را به يك مايع قوي تبديل مي كند كه بايد قبل از استفاده رقيق شود.

چگونه مي توان آب برنج را تخمير كرد؟

يك راه براي تهيه ‏ي آب برنج، جمع ‏آوري آن هنگام طبخ برنج است. هنگامي ‏كه آب برنج خود را جمع ‏آوري نموديد، آن را در يك ظرف ريخته و به مدت 1 روز در دماي اتاق قرار دهيد تا زماني ‏كه مزه ي آن كمي ترش شود و شروع به تخمير كند. سپس آب برنج تخمير شده را براي متوقف كردن فرآيند تخمير بجوشانيد. پس ‏از آن گاز را خاموش كنيد تا آب برنج خنك شود. در پايان مي ‏توانيد 2 تا 3 قطره از اسانس درخت چاي، اسطوخودوس يا اسانس رزماري به آن اضافه كنيد. آب برنج را مي ‏توانيد در يخچال يا فريزر نگه داري كنيد.

نحوه استفاده از آب برنج تخمير شده بر روي مو:

بياييد در اين مطلب نمناك باهم ياد بگيريم كه چگونه با آب برنج تخمير شده موهايمان را تقويت كنيم. بهترين نسبت براي استفاده از آب برنج براي شستشوي موها، مخلوط 1 فنجان آب برنج تخمير شده و 10 تا 12 فنجان آب گرم است. تنظيم دقيق نسبت اين مخلوط به نوع موي فرد بستگي دارد اگر موهاي شما چرب ‏تر باشد، غلظت آب ‏برنج كمتر مي ‏شود در هر صورت آب برنج بايستي همواره به صورت رقيق استفاده ‏شود.هنگام شستن موها با آب برنج آن را كم كم روي سر خود بريزيد و موهاي خود را ماساژ دهيد و بعد از حدود 20 دقيقه با آب و يك شامپوي ملايم بشوييد.

در ادامه بهترين مزاياي و فوايد آب برنج براي موها را بررسي خواهيم كرد 

1. آب برنج براي بهبود رشد مو:

هيچ چيزي بهتر از آب برنج براي كاهش ريزش مو و كمك به افزايش موثر نخواهد بود. اسيد آمينه هايي كه در آب برنج وجود دارد، به ترميم مو و رشد سريع مو كمك ميكند.

آب برنج همچنين حاوي ويتامين هاي E، B و C است كه رشد مو را تحريك مي كند. بهترين راه استفاده از آب برنج براي رشد مو اين است كه موهاي خود را با آن شستشو دهيد و حداقل دو بار در هفته اين روند را تكرار كنيد، تا بهترين نتيجه را كسب كنيد.

 

شورت لينك: https://b2n.ir/a81502

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.